تهران ،فرمانیه، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱،طبقه سوم واحد شماره ۱۱

ونیرهای کامپوزیتی می‌توانند در صورت لزوم، بعد از چند سال برداشته یا جایگزین شوند، بدون اینکه دندان زیرین آسیب ببیند یا حداقل آسیب را به همراه داشته باشد. این امر باعث می‌شود کامپوزیت گزینه مناسبی برای افراد جوان، یا بزرگسالانی باشد که دندان‌های آن‌ها تا حد زیادی دست نخورده است اما مایل به بهبود زیبایی هستند.

مراقبت از کامپوزیت و ونیر بسیار مهم است. دندانپزشکان در مورد چگونگی مراقبت از لبخند جدید به شما مشاوره می‌دهند. مراجعات منظم، بهداشت دهان حرفه‌ای، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درست و اجتناب از ایجاد فشار روی کامپوزیت‌های چسبیده شده مانند گاز گرفتن غذاهای سفت، دندان قروچه یا ساییدن دندان‌ها همگی باعث افزایش عمر کامپوزیت می‌شود.

ونیر کامپوزیت چیست؟


ونیر کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت با استفاده از ماده پر کننده رزین مستقیماً به دندان شما چسبانده می‌شوند. کامپوزیت‌های رزین ارزان‌ترین گزینه هستند اما نسبت به ونیرهای پرسلین به نگهداری بیشتری نیاز دارند و به طور کلی سه تا پنج سال دوام می‌آورند.

در قرارگیری روکش‌های کامپوزیت، ابتدا ماده‌ای نرم و بتونه مانند به نام رزین مستقیماً روی دندان‌های موجود قرار می‌گیرد و چسبانده می‌شود. سپس به دقت فرم داده و صیقل داده می‌شود تا پوشش نازکی، تقریباً به ضخامت ناخن انگشت، روی قسمت جلویی دندان ایجاد کند. هنگامی ‌که رنگ، شکل و بافت دندان تنظیم می‌شود، مواد رزین با لایت کیور قرار داده می‌شود تا کامپوزیت سفت شود. روکش آن صاف و صیقلی می‌گردد تا یک دندان زیبا و با ظاهری طبیعی به شما ارائه دهد.

بیشتر اوقات هیچ ساختار دندانی لازم نیست که برداشته شود، و به همین دلیل کامپوزیت‌ها قابل برگشت و محافظه کارانه‌ترین گزینه در مقایسه با روکش‌های پرسلینی هستند. روکش‌های کامپوزیت در مقایسه با روکش‌های پرسلینی گزینه‌ای سریع و ارزان هستند اما به دلیل لکه دار شدن یا لب پریدگی احتمالاً زودتر به جایگزینی نیاز دارند.

مزایای کامپوزیت

روکش‌های کامپوزیت چه مدت دوام دارند؟


با توجه به پیشرفت فناوری‌های دندانپزشکی، امروزه روکش‌های کامپوزیت دوام بیشتری نسبت به گذشته دارند. به طور متوسط​​، روکش‌های کامپوزیت برای 5-7 سال نتایج ماندگاری دارند. با مراقبت و نگهداری عالی، می‌توانید ماندگاری طولانی‌تری برای روکش کامپوزیت خود داشته باشید.

به طور مرتب دندان‌های خود را با خمیر دندان غیر سایشی مسواک بزنید و از گاز گرفتن اجسام سخت با این پروتز خودداری کنید. در صورت استفاده از مواد رنگ دهنده به دندان، روکش‌های کامپوزیتی دچار لکه می‌شوند. بنابراین، باید قهوه، چای، مشروب و غیره را به حداقل برسانید تا لبخند زیبای خود را حفظ کنید. در طول مراجعات منظم شش ماهه شما، ما مواد کامپوزیت را جلا می‌دهیم که جلوه اولیه خود را بدست آورند.

آیا برداشتن کامپوزیت دندان ممکن است؟


متخصص کامپوزیت معتقد است که حفظ مینای دندان رمز موفقیت است. اگر هنگام قرار دادن روکش، بیش از حد دندان شما ساییده شود، این امر نه تنها بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می‌گذارد بلکه ترمیم لبخند نیز تا آنجا که لازم است دوام نخواهد آورد.

در دندانپزشکی هیچ چیز دائمی‌ وجود ندارد و تمام ترمیم‌ها به مرور زمان نیاز به جایگزینی دارند، اما روکش‌های کامپوزیت توسط دندانپزشکان منطقه فرمانیه، آجودانیه، پاسداران شمالی، صاحبقرانیه و لواسان می‌توانند بارها دوباره بازسازی شوند زیرا مینای دندان تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

راه‌های برداشتن کامپوزیت دندان


راه‌های برداشتن کامپوزیت دندان

راه‌هایی برای برداشتن ایمن کامپوزیت از روی دندان وجود دارد. با این حال، این فقط در صورتی اثر می‌کند که کامپوزیت به دندان‌ها چسبیده باشد و نه عاج نرم زیر مینای دندان. دندانپزشکان از باندینگ کامپوزیت و ونیر استفاده می‌کنند زیرا برگشت پذیر هستند.

در اینجا سه ​​روش برای برداشتن ایمن آن وجود دارد:

چگونه روکش‌های کامپوزیت را سفید نگه داریم؟


سفید نگه داشتن روکش‌های کامپوزیت

کامپوزیت در مقایسه با روکش‌های پرسلینی، مقاومت کمتری در برابر لکه‌ها دارد. با این حال، می‌توانید مسائل مربوط به رنگ را به حداقل برسانید و با مراقبت عالی لبخند سفید و ماندگارتری داشته باشید. نگهداری روکش‌های شما نسبتاً ساده است. به جز بهداشت دهان و دندان نیازی به مراقبت خاصی نیست. برای از بین بردن تارتار، پلاک و لکه‌ها، هر شش ماه به طور منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید و تمیزکاری حرفه‌ای دندان را انجام دهید.

بهترین دندانپزشکان منطقه فرمانیه، آجودانیه، پاسداران شمالی، صاحبقرانیه و لواسان چند پیشنهاد برای کمک به شما دارند:

تمیز کردن روزانه

لطفاً برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را به طور معمول انجام دهید. از آسیب دیدن ونیرهای خود با نخ دندان کشیدن و مسواک زدن نترسید. هر خمیر دندان خوبی قابل قبول است. یک رژیم درست مراقبت در خانه، موفقیت زیبایی ترمیم کامپوزیت شما را تا سال‌های آینده تضمین می‌کند.

عادات غذایی

از ضربه و فشار زیاد به دندان خودداری کنید (یعنی به هیچ وجه ناخن نجوید، نخ یا نوار چسب را با دندان‌های جلوی خود نبرید). روی چیزهایی مانند یخ یا سر مداد گاز نگیرید. شکلات را در یخچال قرار ندهید و میوه‌های سفت را خرد کنید – تماس ناگهانی با هر چیز محکم می‌تواند ونیر را بشکند. اگر به سفت بودن چیزی شک دارید – آن را گاز نگیرید. یک رژیم غذایی طبیعی اصلاً نباید مشکلی ایجاد کند. لطفا از هر چیزی که باعث خم شدن یا پیچ خوردن روکش‌ها شود خودداری کنید.

ساییدن دندان‌ها به هم

اگر دندان قروچه دارید، توصیه می‌شود که از یک نایت گارد استفاده کنید، زیرا آسیب زدن به کامپوزیت‌ها در اثر عمل ساییدن دندان‌ها، تقریباً اجتناب ناپذیر است و این امر می‌تواند بسیار گران تمام شود. اگر تشخیص داده شده که دندان قروچه دارید یا فک خود را روی هم می‌کشید، لطفاً این موضوع را با ما در میان بگذارید. دندانپزشکان ممکن است استفاده از یک نایت گارد نرم را در نظر بگیرند تا فشارهای وارد شده به دندان هنگام خواب را به حداقل برسانید. اگرچه این یک هزینه اضافی است اما بسیار توصیه می‌شود.

هزینه روکش‌های کامپوزیت چقدر است؟


روکش‌های کامپوزیت یک گزینه ارزان برای اصلاح لبخند برای طیف وسیعی از مشکلات زیبایی دندان است. هزینه روکش‌های کامپوزیت در مقایسه با روکش‌های پرسلینی بسیار کم است.

با مراجعه به دندانپزشک در حال مشاوره با متخصصی هستید که تصمیم خواهد گرفت که شما چند روکش لازم دارید، به عبارت دیگر دندانپزشکان نوع لبخند مورد نیاز شما را تعیین می‌کنند. مشکل هزینه تمام شده برای کامپوزیت این است که این یک معامله کالایی نیست بلکه در مورد چگونگی فرآیند زیبایی صورت شما است. سوالی که باید قبل از هزینه بپرسید این است که بهترین لبخند مناسب صورت من چیست؟

برخلاف روکش‌های پرسلینی، روش‌های کامپوزیت معمولاً در یک مراجعه تکمیل می‌شوند و این باعث صرفه جویی بیشتر در وقت و هزینه شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *