تهران ،فرمانیه، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱،طبقه سوم واحد شماره ۱۱

آیا شما نیز دوست دارید به کمک روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی از قبیل لمینت و لومینیرز لبخندی زیبا و جذاب داشته باشید؟ آیا می‌دانید کدام روش نتایج بهتری را برای شما به وجود می‌‌آورد؟ برخی از افراد تصور می‌کنند که لمینت و لومینیرز به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این روش‌های درمانی تفاوت‌های اصلی با یکدیگر دارند. اگر شما به فکر زیباتر کردن لبخند خود هستید و قصد دارید از لمینت یا لومینیرز استفاده کنید بهتر است با مزایا و معایب هر دو روش درمانی آشنا شوید.

 اگر شما قصد انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی را دارید و می‌خواهید بدانید که کدام یک از روش‌های درمانی موجود شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند می‌توانید به متخصصین کلینیک دندانپزشکی تهران به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکی‌های زیبایی شمال تهران مراجعه کنید. متخصصین کلینیک دندانپزشکی تهران به ارزیابی وضعیت دهان و دندان شما می‌پردازند سپس بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد کرد. آشنایی با مزایا و معایب، خطرات، نقاط قوت و ضعف و هزینه هر یک از این روش‌های درمانی به شما برای تصمیم گیری نهایی در خصوص خلق لبخندی زیبا و بهبود سلامت دهان و دندان کمک خواهد کرد.

 لمینت دندانی چیست؟


 اگر شما به دنبال یک راه حل دائمی هستید لمینت بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. این پوسته‌های سرامیکی نازک در لابراتوار دندانپزشکی و با توجه به قالب دندان شما طراحی و ساخته می‌شوند تا همه مشکلات دندان تان را پوشش دهند. ونیرهای سرامیکی می‌‌تواند به بهبود رنگ، شکل، اندازه و ارتفاع دندان کمک کنند و بسیار بادوام و مقاوم هستند و ظاهری کاملاً طبیعی دارند.

 برخی از مزایای ونیرهای سرامیکی به شرح زیر می‌باشد:

لومینیرز چیست؟


 لومینیرز یک نام تجاری برای ونیرهای موجود در بازار است. اگر شما به دنبال روشی هستید که مزایای حاصل از آن مدت بیشتری باقی بماند و امکان برداشتن آن از روی دندان وجود داشته باشد می‌توانید از لومینیرز برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید. نصب ونیرهای سرامیکی استاندارد مستلزم آماده سازی دندان است اما لومینیرزها بسیار نازک هستند که برای نصب آنها نیازی به آماده کردن دندان نیست. لومینیرز از سرامیک ساخته می‌‌شود که نسبت به لکه مقاوم است و ظاهری طبیعی دارد. از آنجایی که ساختار فعلی دندان دست نخورده باقی می‌‌ماند نصب لومینیرز در مقایسه با ونیر طی مدت کوتاهی انجام خواهد شد.

 از لومینیرز تحت عنوان یک روش درمانی مراقبتی یاد می‌‌شود و برای افرادی که دندان‌های آن ها کوچک است، دندان‌های شان به سمت عقب کشیده شده یا ارتفاع مناسبی ندارند و ظاهری نامناسب را به وجود آورده ‌اند گزینه مطلوبی محسوب می‌شود. در صورتی که همه دندان‌های شما در هنگام خندیدن دیده می‌‌شوند و ظاهر آنها شما را اذیت می‌‌کند می‌‌توانید از لومینیرز به عنوان یک روش درمانی جامع برای پوشش دادن دندان‌های ردیف جلوی خود استفاده کنید.

 لومینیرز بهتر است یا لمینت؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟


لومینیرز بهتر است یا لمینت؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

 افراد بسیار زیادی از مزایای نصب لمینت و لومینیرز بهره مند می‌شوند. اگر شما نمی‌‌دانید که کدام روش درمانی نتایج بهتری را برایتان به وجود می‌‌آورد و آیا اصلاً متقاضی مناسبی برای این دو روش هستید یا خیر می‌توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید. سلامت دهان و دندان و لثه یک فاکتور مهم برای نصب لمینت یا لومینیرز است. سلامت حفره دهان به شما برای کسب نتایج بهتر از درمان کمک خواهد کرد. متخصص دندان پزشکی پس از ارزیابی شما و اهدافی که از درمان دارید نصب لمینت یا لومینیرز را پیشنهاد خواهد کرد. اگر فاکتورهای زیر در شما وجود دارد می‌‌توایند متقاضی مناسبی برای این دو روش درمانی باشید:

 سایر فاکتورهایی که نشان می‌دهند آیا شما متقاضی مناسبی برای نصب لمینت یا ونیر هستید عبارت اند از: وضعیت بایت یا اکلوژن و رنگ فعلی دندان‌های شما. متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی تهران به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکی‌های زیبایی شمال تهران پس از انجام معاینات کامل به شما می‌‌گویند که آیا متقاضی مناسبی برای نصب لومینیرز هستید یا خیر و به شما برای خلق لبخندی زیبا کمک خواهند کرد.

نکات مربوط به آمادگی برای نصب لمینت چه تفاوتی با لومینیرز دارد؟


نکات مربوط به آمادگی برای نصب لمینت چه تفاوتی با لومینیرز دارد

 سالیان طولانی است که از لمینت برای کسب رضایت بیماران و ایجاد نتایج دلخواه آنها استفاده می‌شود. پس از نصب لمینت شما شاهد لبخندی زیبا خواهید بود زیرا دندان‌های شما مرتب شده ‌اند و شکل، رنگ، اندازه و ارتفاع آنها طبق انتظار شما طراحی شده است. برای نصب لمینت باید سطح دندان تراشیده شود تا فضای کافی به منظور قرار دادن آن روی دندان فراهم شود. برخی از بیماران ترجیح می‌دهند که از این روش تهاجمی ‌استفاده نکنند و به سراغ لومینیرز می‌روند.

 نصب لومینیرز نیاز به آمادگی دندان ندارد یا در نهایت دندانپزشک فقط سطح نازکی از دندان را تراش می‌دهد. در صورت نیاز دندانپزشک به تمیز کردن و سفید کردن دندان می‌پردازد تا سطح دندان برای نصب لومینیرز آماده شود. در این روش نیازی به تزریق داروی بی حسی نیست و شما دچار کمترین درد و حساسیت خواهید شد.

 نصب لمینت چه تفاوتی با لومینیرز دارد؟


نصب لمینت چه تفاوتی با لومینیرز دارد؟

 نحوه نصب لمینت و لومینیرز روی دندان شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. پس از آن که پوسته‌های پرسلینی برای ایجاد لبخند مورد انتظار شما طراحی و ساخته شد به طور موقت روی دندان تان نصب خواهد شد. بهترین دندانپزشک زیبایی منطقه یک تهران نحوه نصب لمینت یا لومینیرز را برای شما توضیح خواهد داد و در صورتی که شما از ظاهر ونیر خود رضایت داشته باشید مراحل نصب را آغاز خواهد کرد.

 ظاهر لمینت و لومینیرز چه تفاوتی باهم دارند؟


ظاهر لمینت و لومینیرز چه تفاوتی باهم دارند؟

 آنچه که تعداد زیادی از بیماران درباره ونیر نمی‌دانند این است که فقط رنگ این قطعات سرامیکی مهم نیست بلکه میزان شفافیت آنها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. دندان‌های طبیعی به منعکس کردن نور می‌پردازند در غیر این صورت لبخند شما مصنوعی است و زیبا به نظر نمی‌‌رسد. ظاهر بی نظیر لمینت به پوشاندن عیوب دندان می‌‌پردازد و لبخندی طبیعی و زیبا را به وجود می‌آورد.

 اگرچه ضخامت لومینیرز باعث شده افراد زیادی متقاضی درمان با آن باشند محدودیتی که در ارتباط با تغییر رنگ آن وجود دارد باعث دلسردی برخی از بیماران شده است. لومینیرز نمی‌تواند همانند لمینت ظاهری طبیعی را به وجود بیاورد. لومینیرز، سفید است اما فاقد شفافیت مورد انتظار می‌باشد با این حال برخی از بیماران ترجیح می‌دهند از این روش برای کسب نتایج مورد انتظار خود استفاده کنند.

 آیا دغدغه اصلی شما رنگ دندان است؟


 سفید کردن دندان همیشه در اصلاح رنگ مینای دندان موفقیت آمیز نیست. در صورتی که لکه روی دندان به علت عفونت به وجود آمده است یا آنکه رنگ مینای دندان به علت بالا رفتن سن تیره شده می‌توانید از لمینت عنوان بهترین روش درمانی استفاده کنید. لمینت می‌‌تواند به خوبی لکه‌های تیره روی دندان شما را بپوشاند و دندان‌هایی سفید و لبخندی زیبا را به وجود بیاورد.

 به یک دندانپزشک با تجربه مراجعه کنید


 نصب لمینت و لومینیرز با مزایای متعددی همراه است اما از آنجایی که هیچ یک از افراد شبیه یکدیگر نیستند نمی‌‌توان از یک روش برای همه آنها استفاده کرد. اگر شما از ظاهر لبخند خود رضایت ندارید بهتر است که با یک دندانپزشک با تجربه مشورت کنید تا پس از ارزیابی دندان‌های شما بهترین روش درمانی را پیشنهاد دهد. لمینت و لومینیرز هر دو به ایجاد لبخندی زیبا و بهبود ظاهر دندان‌ها کمک می‌کنند.

 قیمت لمینت و لومینیرز چقدر است؟


 بهبود لبخند و ظاهر دندان‌ها باعث بهبود سلامت عمومی شما نخواهد شد اما باعث ارتقاء سلامت ذهنی و عاطفی تان خواهد شد. اصلاح ظاهر دندان‌ها در افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیر به سزایی دارد و شما احساس بهتری درباره خود خواهید داشت. قیمت لمینت و لومینیرز متفاوت است. قیمت لومینیرز ارزان تر است. قیمت لمینت و لومینیرز تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی از قبیل سایز، نوع روش درمانی و موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشک قرار دارد.

 دندانپزشک ابتدا به بررسی سلامت دهان و دندان شما می‌پردازد سپس به طور تقریبی هزینه درمان را مشخص کند. معاینه دهان به دندان پزشک کمک می‌‌کند به این نتیجه برسد که آیا شما متقاضی مناسبی برای نصب لمینت هستید یا لومینیرز.

 آیا جایگزینی برای لمینت یا لومینیرز وجود دارد؟


 گاهی اوقات لمینت و لومینیرز یک روش درمانی ایده‌ آل برای پاسخگویی به نیازهای بیمار نیستند که در این موارد دندانپزشک به معرفی سایر روش‌های درمانی از قبیل سفید کردن دندان یا باندینگ دندان خواهد پرداخت. در مواردی که بیمار دچار مشکلات جدی دندانی است و نمی‌توان دندان را حفظ کرد استفاده از ایمپلنت دندانی یا دندان مصنوعی توصیه می‌شود. متخصصین کلینیک دندانپزشکی تهران به عنوان یکی از بهترین دندانپزشک‌های زیبایی تهران در جلسه مشاوره به بررسی دهان و دندان شما می‌پردازند و سپس نتیجه نهایی در ارتباط با بهترین روش درمانی را برای شما توضیح خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *