تهران ،فرمانیه، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱،طبقه سوم واحد شماره ۱۱

روکش زیبایی پرسلن یکی از محبوب‌ترین و مطلوب‌ترین ترمیم‌های زیبایی دندانی است که در دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا لبخند خیره کننده‌ای را برای شما ایجاد کند. ونیرها یا همان روکش‌های زیبایی یک راه‌حل سریع و بدون دردی را برای طیف گسترده‌ای از مشکلات زیبایی دندان‌ها فراهم می‌آورند.

ونیرها یا روکش‌های زیبایی پرسلن، پوسته‌های نازکی هستند که از جنس پرسلن دندان ساخته شده و به راحتی و بدون هیچ خطری به سطح جلوی دندان‌های طبیعی شما متصل می‌شوند. به  این روکش‌ها گاهی ونیرهای دندانی یا لمینت دندان گفته می‌شود.

این ترمیم‌های دندانی به صورت سفارشی که در لابراتوار دندانسازی ساخته می‌شوند، این اطمینان را می‌دهند که لبخند زیبا و مرتبی را برای شما به ارمغال می‌آورند. رنگ، اندازه و فرم روکش، همگی متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما تنظیم خواهند شد. روکش‌های پرسلنی مدرن بسیار طبیعی به نظر می رسند، زیرا نور را درست همانند مینای دندان طبیعی‌تان منعکس می‌کنند.

مزایای روکش پرسلن 


مزایای روکش پرسلن دندان

روکش پرسلن فقط در چند جلسه مراجعه به دندانپزشکی می تواند لبخند شما را کاملاً دگرگون کند. این روکش‌ها مزایای بسیاری را در پی دارند، به همین دلیل آنها سال‌هاست که به یکی از محبوب‌ترین درمان‌های دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده‌اند.

فواید و مزایای ونیرهای دندانی پرسلنی عبارت‌اند از:

یکی دیگر از مزایای روکش‌های پرسلنی، توانایی آن‌ها در سفیدتر کردن دندان‌های شماست. هنگام اصلاح کل خط لبخند (یعنی کل دندان‌های جلویی)، تمام روکش‌های شما با یک رنگ روشن و طبیعی هماهنگ می شوند. کمی شفافیت در هر ‌روکش باعث می‌شود نور از دندان‌های طبیعی شما عبور کرده و انعکاس شدیدی نداشته باشد. سطح غیر متخلخل روکش‌های پرسلنی، به محافظت آن در برابر تغییر رنگ کمک می‌کند و زیبایی دندان‌های شما را برای سال‌های طولانی حفظ می‌کند.

ونیرها می‌توانند علاوه بر زیبایی، مزایای عملکردی نیز داشته باشند. در بسیاری از موارد، دندان‌های ترک خورده یا ضعیف شده، بعد از استفاده از روکش‌های پرسلنی دیگر نیازی به تعویض نخواهند داشت، زیرا روکش می‌تواند همانند یک آتل برای تثبیت دندان عمل کند. با وجود نازک بودن روکش‌های پرسلن، هنگامی که روکش‌ها به دندان‌های شما وصل شوند، بسیار بادوام خواهند بود. با مراقبت مناسب، این روکش‌ها حتی می‌توانند به محافظت از دندان‌های شما در برابر پوسیدگی کمک کنند.

مشکلات دندانی که با ونیرهای زیبایی دندان برطرف می‌شوند 


به دلیل تطبیق پذیری روکش پرسلن، این روکش می تواند طیف گسترده ای از مشکلات شایع در زیبایی دندان را پوشش دهد. این روکش‌ها بطور جداگانه ساخته شده اند تا نیازهای دندانپزشکی و نگرانی های زیبایی دندان شما را برطرف کنند. اگر از ظاهر لبخند خود ناراضی هستید، روکش پرسلن می تواند به شما لبخندی بدهد که دوست دارید آن را به همه نشان دهید!

روکش پرسلن می تواند ظاهر انواع مشکلات زیبایی دندان را بهبود بخشد ، از جمله:

هر نوع ترکیبی از چنین مشکلاتی که در دندان‌های جلویی شما وجود دارد، روکش پرسلن می تواند در دو جلسه آنها را برطرف کند. اگرچه، بیمارانی که مشکلات بدحالتی و نامرتبی شدید در دندانهایشان دارند میتوانند از درمان دیگری مانند ارتودنسی نامرئی (Invisalign) بهره ببرند. پزشک در طول جلسه‌ی مشاوره گزینه‌های درمانی شما را با جزئیات ارائه می دهد.

کاندیدای مناسب برای انجام روکش زیبایی پرسلن 


کاندیدای مناسب برای انجام روکش زیبایی پرسلن دندان

در طول سال‌ها، دندان‌های شما واقعاً با تمام نیروهایی که روز به روز اعمال می‌کنید، ساییده و فرسوده می‌شوند. اگر دندان‌های‌تان سوراخ شده، اندکی کج شده، ترک خورده، موج‌دار یا لکه دار شده‌اند که با مواد سفید کننده‌ی دندان اصلاح نمی‌شوند، می‌توانید به سراغ روکش زیبایی پرسلنی بروید.

در حالی که روکش های زیبایی دندان ممکن است انتخاب مناسبی برای همه نباشد، اما برای افرادی باشد که کاندیدای خوبی هستند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشند.

کاندیدای مناسب برای روکش زیبایی پرسلن دندان شامل افرادی می‌شوند که:

اگر سلامتی دندان‌ها و لثه‌های شما از حد ایده آل کمتر است، ممکن است هنوز هم کاندیدای انجام ونیر باشید. اگرچه، پزشک باید قبل از شروع انجام روکش زدن دندان، مشکلات بهداشت دهان و دندان‌تان را معالجه کند.

اگر قصد انجام روکش زیبایی دندان را دارید، ابتدا پزشک باید با نگاهی به رنگ بخصوص، اندازه، فرم و تراز بودن دندانهایتان، آنها را از نزدیک بررسی کند. او نحوه کار روکش‌ها را توضیح می‌دهد و مطمئن می‌شود که شما می دانید چه انتظاری باید داشته باشید.

روند انجام ونیر پرسلن


روند انجام ونیر پرسلن دندان

پس از ارزیابی اولیه، تعبیه‌ی روکش زیبایی پرسلن دندان شما فقط  در طی دو جلسه انجام می‌شود.

جلسه اول 

پزشک به آرامی سطح دندان‌هایی را که گیرنده ونیرها هستند، می‌ساید و به اندازه‌ی ضخامت پوسته تخم مرغ از سطح مینای دندان برداشته شود تا فضایی را برای روکش‌ها فراهم کند. بسیاری از افراد برای این کار نیازی به بی حسی ندارند، زیرا مقدار بسیار کمی از مینای دندان برداشته می‌شود، البته اگر ترجیح می‌دهید، مطمئناً از بی‌حسی استفاده می‌شود.

پزشک با استفاده از مواد قالب گیری قابل انعطاف، قالبی را از دندان‌هایتان می‌گیرد. او این قالب را به همراه اطلاعات پشتیبان، به لابراتوار دندانسازی ارسال می کند و در آنجا از آن به عنوان الگوی ونیرهای دندانی شما استفاده می‌کنند.

ساختن روکش‌های پرسلن سفارشی‌شده شما یک یا دو هفته به طول می‌انجامد و در این مدت زمان، ممکن است روکش‌های موقت برای شما استفاده شود. این تصمیم براساس حساسیت دندان، ترجیح شما و شرایط حرفه‌ای شما قبل از درمان اتخاذ می شود.

جلسه‌ی دوم 

پزشک، روکش های آماده شده را به طور موقت روی دندان‌های شما قرار می‌دهد، در صورت لزوم مینای دندان را بیشتر می‌تراشد و روکش‌ها را به درستی روی دندان‌هایتان تنظیم می‌کند.

این کار به دقت بسیاری نیاز دارد که هنر دندان‌پزشکان و همچنین مهارت های فنی آنها را نشان می‌دهد. هنگامی که همه چیز برای شما و پزشک خوب به نظر می رسد، ونیرها با استفاده از یک نور عمل آورنده به طور دائمی به روی دندان‌ها وصل می شوند. حالا شما یک لبخند جدید سفید و زیبا دارید!

روکش‌های زیبایی پرسلن در مقابل بریس‌های ارتودنسی 


وقتی می خواهید دندانهایی صاف و مرتب تر داشته باشید، چندین انتخاب دارید. سالها بود که بریس های فلزی یا همان سیم کشی‌های ارتودنسی، تنها گزینه برای اصلاح بدفرمی و نامرتبی دندانها بودند. بریس‌های فلزی روشی محافظه کارانه و مؤثر برای اصلاح بی نظمی های دندانی می باشند، اما می‌توانند برای بزرگسالان خیلی مشخص و ناجور باشند.

با پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی ارتودنسی بزرگسالان، بریس‌های نامرئی مانند Invisalign محبوبیت زیادی کسب کرده اند. با استفاده از این گزینه می‌توان دندان‌های شما را به شیوه‌ای اصلاح کرد که کمتر اذیت شوید. اگرچه، این درمان ارتودنسی هنوز هم شما را ملزم به انجام مراجعات بعدی و متوالی و یک روند طولانی برای صاف کردن دندان‌ها می‌کند.

به جای رفتن به سراغ گزینه های ارتودنسی، روکش پرسلن به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به طور موثری دندان‌هایی صاف و مرتب داشته باشید. به همین دلیل، گاهی اوقات از این ونیرها به عنوان “ارتودنسی فوری” یاد می‌شود.

ارتودنسی فوری با روکش پرسلن، مزایای زیادی را نسبت به ارتودنسی فراهم می‌آورد. برخی از مزایای ونیرها عبارتند از:

به خاطر داشته باشید اگرچه روکش پرسلن ممکن است ظاهر دندان‌های صاف و مرتب‌تری را به شما بدهد، اما در واقع موقعیت دندان‌های شما را تغییر نمی‌دهد.

در طول مشاوره اولیه، پزشک کیفیت و حالت دندان‌هایتان را ارزیابی می‌کند. بر اساس نیازهای شما، او روشی را که فکر می‌کند بهترین نتیجه را به شما خواهد داد، پیشنهاد می‌دهد. با سال‌ها تجربه و رضایت مشتریان زیاد، پزشک قادر است به همه بیماران کمک کند تا روشی را متناسب با نیازهای خود پیدا کنند و نتایجی را ارائه دهند که قدرت، عملکرد و زیبایی را به لبخند شما بازگرداند.

نکاتی درباره مراقبت‌های ویژه برای روکش‌های پرسلن دندان


نکاتی درباره مراقبت های ویژه برای روکش های پرسلن دندان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که روکش‌های پرسلن نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اگرچه، مراقبت از روکش‌های دندانتان از اندازه ی مراقبت از دندانهای طبیعی تان راحت است. فایده دیگر این روکش ها این است که آن‌ها در برابر ایجاد پلاک و جرم مقاوم هستند، اگرچه بهداشت دهان و دندان ضعیف باعث تجمع پلاک و تارتار میشود. به یاد داشته باشید برای محافظت از سلامت دهان و دندان و برای افزایش عمر روکش‌های خود، معاینات منظم دندانپزشکی را انجام دهید.

روکش پرسلن می‌تواند برای چندین دهه دوام داشته باشد، اما ماندگاری آنها بستگی به این دارد که چقدر از آنها مراقبت می‌کنید. پرسلن در برابر لکه بادوام و مقاوم است و اطمینان داشته باشید که سال‌های متمادی از مزایای روکش‌های زیبایی دندان خود بهره‌مند خواهید بود.

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید

یکی از بهترین جنبه‌های روکش‌های ونیر دندان این است که آنها تقریباً درست مانند دندان‌های معمولی رفتار می‌کنند. این بدان معنی است که می‌‍توانید به طورعادی مسواک بزنید، دهانتان را بشویید و به طور معمول از دهانشونه استفاده کنید – و باید این کارها را انجام دهید! درست مانند دندان‌های اصلی، وقتی بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید، ونیرهای دندانی شما به بهترین وجه کار می کنند.

بنابراین، حداقل دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزنید، و روزی یک بار از نخ دندان استقاده کنید و دهان را با دهان‌شویه شستشو دهید. این کار باعث حفظ روکش و سلامت کلی دهان و دندان شما می‌شود!

اگر دندان قروچه دارید، به دندانپزشک خود بگویید 

دندان قروچه (که به آن بروکسیم نیز می گویند) می تواند به اندازه‌ای که به دندان‌های طبیعی آسیب می رساند، به روکش های دندان نیز اسیب میزند. اگر دندانهای خود را بخصوص در شب روی هم فشار می‌دهید و می‌سایید، از دندانپزشک خود بخواهید تا برای شما محافظ دهانی تهیه کند که از ساییده شدن و خرد شدن روکش‌های شما محافظت کند.

از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگ دهنده خودداری کنید 

یک دست روکش دندان میتواند برای دهها سال، از دندان‌های شما در برابر انباشته شدن لکه ها محافظت کند. اگرچه، این روکش ها  خود همچنان مستعد لکه زدن هستند. اگر بدون مراقبت به خوردن و نوشیدن غذاهای لکه دهنده ادامه دهید، لبخند درخشان تان از بین می رود. برای مثال، باید سعی کنید از خوردن خوراکی های زیر پرهیز کنید:

از جویدن اجسام خارجی خودداری کنید 

اگر تمایل به جویدن چیزهایی مانند مداد دارید، سعی کنید خودتان را از این عادت ترک دهید. روکش های پرسلن دندان کمی شکننده‌تر از دندان‌های طبیعی هستند و با جویدن اجسام سخت خارجی به راحتی آسیب می‌بینند.

هزینه‌ی روکش‌های زیبایی پرسلن دندان 


عوامل بسیاری می‌توانند بر هزینه روکش پرسلن تأثیر بگذارند، از جمله مواد مورد استفاده، تعداد روکش های قرار داده شده و تجربه دندانپزشک. در طول جلسه‌ی مشاوره، پزشک می‌تواند سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی کند و هزینه‌ی درمان را برای شما برآورد می‌کند تا بتوانید بر این اساس بودجه را بسنجید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *