تهران ،فرمانیه، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱،طبقه سوم واحد شماره ۱۱

z

علی‌رغم پیشرفت روش‌های مراقبت از دندان، متاسفانه میلیون‌ها ایرانی دندان خود را عمدتاً به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه یا آسیب‌دیدگی و سوانح از دست می‌دهند. سال‌های متمادی یگانه روش درمانی موجود برای از دست دادن دندان، پل‌ دندانی و دندان مصنوعی بود. اما خوشبختانه امروزه ایمپلنت‌های دندانی نیز در دسترس است.

[sv slug=”alert”]

برای ایمپلنت یا کاشت دندان معمولاً باید چند جلسه به دندانپزشک مراجعه کرد. گروه متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی تهران در زمینه ایمپلنت دندان تجربه و تخصص دارند و در زمینه عمل‌های جراحی و ترمیمی مرتبط با ایمپلنت نیز دوره‌های آموزشی تخصصی را پشت سر گذاشته‌اند. متخصصان کلینیک دندانپزشکی تهران دوره رزیدنتی یعنی 6000 ساعت آموزش مستمر را کامل کرده‌اند. این میزان تجربه و دانش کیفیت بالای درمان و مراقبت تخصصی را تضمین می‌کند و درد را به حداقل می‌رساند.

جهت مطرح کردن سوالات خود در زمینه کاشت دندان و رزو نوبت میتوانید شماره های[sv slug=”number”]با همکاران ما در کلینیک دندانپزشکی تهران در تماس باشید.

[sv slug=”alert1″]

ایمپلنت دندان چیست؟


empe1

ایمپلنت‌های دندانی جایگزین ریشه‌های دندان می‌شود و پایه‌ای محکم و قوی برای دندان جایگزین متحرک یا ثابت و دائمی می‌شود که به گونه‌ای ساخته شده است تا کاملاً با دندان‌های طبیعی همخوانی داشته باشد.

مزایای ایمپلنت دندان


empe2

 ایمپلنت دندان مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موفقیت ایمپلنت دندان


empe3

 میزان موفقیت مراحل ایمپلنت دندان متغیر است و به محل قرار گرفتن ایمپلنت در فک بستگی دارد. در هر حال میزان موفقیت ایمپلنت در مجموع بیش از 98 درصد است. دندان‌های کاشته شده در صورت مراقبت صحیح و اصولی مادام‌العمر خواهد بود.

متقاضی ایمپلنت دندان


 empe4

در اکثر موارد هر فردی که آن‌قدر سالم باشد که بتواند عمل کشیدن دندان یا جراحی دهان را انجام دهد، متقاضی بهترین نوع ایمپلنت دندان نیز می‌تواند محسوب شود. بیماران باید برای نگه‌داشتن ایمپلنت استخوان و لثه‌های سالم داشته باشند، مقید به رعایت بهداشت دهان و دندان باشند و به‌طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند. بیماران مبتلا به اختلال‌های مزمن کنترل نشده مانند دیابت یا نارحتی‌های قلبی، بیمارانی که بر روی سر/ گردن پرتو‌درمانی انجام داده‌اند و افرادی با مصرف سیگار زیاد باید به دقت توسط متخصص معاینه شوند. اگر تصمیم به کاشت دندان دارید، با دندانپزشک معالج خود در مورد مناسب بودن این عمل مشورت کنید.

ایمپلنت چگونه و توسط چه متخصصی در دهان قرار داده می‌شود؟


 

گروهی از متخصصین برای تهیه طرح درمانی ایمپلنت، قرار دادن آن در دهان و ترمیم؛ یعنی ساخت روکش دندان، پل دندانی یا دندان مصنوعی که روی ایمپلنت قرار می‌گیرد و در دهان مشخص است، با یکدیگر همکاری می‌کنند. این گروه از متخصصین جراحی دندان، پریودنتیست، جراح دهان و دندان یا دندانپزشک عمومی آموزش دیده در زمینه جراحی ایمپلنت و تکنیسین لابراتوار دندان، که مسئول ساخت ایمپلنت است، تشکیل می‌شود.

قرار دادن ایمپلنت در دهان عملی جراحی است که در آن غالباً با بهره‌گیری از گاید (شابلون) جراحی کانال‌های ظریفی داخل استخوان فک ایجاد می‌شود. سپس ایمپلنت در جای تعیین شده به گونه‌ای ثابت می‌شود که با استخوان در تماس نزدیک باشد. جوش خوردن ایمپلنت به استخوان معمولاً دو تا شش ماه زمان می‌برد و پس از آن روکش به ایمپلنت متصل می‌شود تا کار خاتمه یابد.

empe5

در بسیاری از موارد می‌توان کشیدن دندان و کاشت فوری دندان در حفره دندان کشیده شده را در یک روز انجام داد. ایمپلنت فوری غالباً برای دندان‌های جلویی انجام می‌شود. از این روش می‌توان برای جایگزینی یک یا چند دندان به طور همزمان بهره گرفت.هزینه کاشت فوری دندان مسلماً از هزینه دیگر روش‌های جایگزینی دندان بالاتر است. بااین حال اگر مزایای ایمپلنت فوری، یعنی عدم نیاز به انتظار طولانی، دوام بالا، راحتی و سهولت درمان را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد به این نتیجه می‌رسید که کاشت فوری دندان ارزش این سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد.

روش‌های جایگزینی ایمپلنت دندان


a

جایگزینی یک دندان

a1

اباتمنت فوراً (همزمان با وارد کردن ایمپلنت در استخوان) یا پس از سپری شدن دوره التیام به ایمپلنت متصل می‌شود. اباتمنت به ایمپلنت و روکشی متصل می‌شود که جایگزین بخش قابل مشاهده دندان در دهان می‌شود. اباتمنت روکشی را نگه می‌دارد که در لابراتوار مطابق قالب گرفته شده از دهان بیمار متناسب با دندان‌های طبیعی بیمار ساخته می‌شود. روکش با سیمان یا پیچ روی اباتمنت ثابت می‌شود تا برای همیشه در جای خود باقی بماند. پس از ثابت کردن روکش به سختی می‌توان ایمپلنت را از دندان‌های طبیعی تشخیص داد.

جایگزینی چند دندان ثابت

a2

روکش موقت یا اباتمنت مانند روش جایگزینی یک تک‌دندان تا زمان تکمیل مرحله التیام روی ایمپلنت‌های چندگانه قرار داده می‌شود. اباتمنت‌های دائمی پس از التیام به ایمپلنت متصل می‌شود. این اباتمنت‌ها به روکش سفارشی یا پل دندانی ساخته شده در لابراتوار به صورت متناسب با دندان‌های طبیعی متصل می‌شود. پل دندانی جایگزین چند دندان در مرحله پایانی با سیمان یا پیچ روی اباتمنت ثابت می‌شود. دندان بدون آسیب زدن به دندان‌های سالم مجاور جایگزین می‌شود و از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌شود.

دندان مصنوعی با ایمپلنت

z11 اگر بیمار در فک پایین دندان نداشته باشد، با توجه به طراحی ترمیمی متحرک از دو یا شش ایمپلنت برای نگه‌داشتن دندان مصنوعی فک پایین استفاده می‌شود. اگر بیمار هیچ دندانی در فک بالا نداشته باشد، حداقل چهار ایمپلنت برای نگه‌داشتن دندان مصنوعی فک بالا به کار برده می‌شود. دندان مصنوعی متحرک غالباً برای جایگزینی تعداد زیادی دندان، تحلیل گسترده بافت لثه و استخوان به کار برده می‌شود تا از استخوان‌بندی صورت، لب و گونه‌ها حمایت شود. دندان مصنوعی جدید اتصالاتی دارد که یا با گیره‌های مخصوص در جای خود روی ایمپلنت ثابت نگه‌داشته می‌شود یا این که از میله سفارشی ساخته شده و کنگره‌دار برای تقویت و حمایت بیشتر روکش استفاده می‌شود. طراحی غالباً با توجه به تراکم استخوان و تعداد ایمپلنت‌های موجود انجام می‌شود و دندانپزشک روش‌های مختلف کاشت دندان را در جلسه مشاوره توضیح می‌دهد. مزیت شاخص دندان مصنوعی متحرک سهولت تمیز کردن ایمپلنت‌های دندانی است.

پیوند بافت استخوان برای ایمپلنت دندان


empe6

جراحی پیوند بافت استخوان معمولاً توسط یک جراح فک و صورت و دهان، به‌منظور جایگزینی یا افزایش حجم استخوان در نواحی دندان ازدست‌رفته، انجام می‌گیرد. جراحی پیوند استخوان بر روی فک و ساختارهای صورت ممکن است برای اهداف و دستورالعمل‌های مختلفی لازم باشد. رایج‌ترین عمل‌های پیوند استخوان، عمل‌های فک و اسکلت صورت هستند. عمل‌های رایج دیگر، شامل محل کشیدن دندان، بازسازی پیوند استخوان و برای لیفت سینوس می‌باشند. جمع شدن استخوان اغلب زمانی رخ می‌دهد که یک دندان به خاطر ضربه، پوسیدگی شدید یا بیماری‌های لثه ازدست‌رفته باشد. علاوه بر این، تحلیل استخوان ممکن است همچنین به خاطر عفونت یا عوامل بیماری‌زایی در اطراف یک دندان رخ‌داده باشد. برای انجام این عمل، مواد مصنوعی و سازگار زیستی مختلفی برای جایگزینی استخوان وجود دارند. اگر چه، بهترین ماده برای پیوند استخوان، استخوان خود شماست که در اکثر موارد از چانه، قسمت عقب فک پایین و استخوان لگن گرفته می‌شود. بهترین منبع برای پیوند استخوان، استخوان لگن می‌باشد زیرا این استخوان مغز فراوانی دارد که حاوی سلول‌های تشکیل‌دهنده‌ی استخوان می‌باشد. علاوه بر این، مواد مصنوعی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای پیوند استخوان استفاده کرد. در اکثر موارد، از استخوان انسان برای عمل پیوند استخوان استفاده می شود و شاید با ترکیب با موادی دیگر بکار رود.

پیوند استخوان چگونه انجام می‌شود؟

برای قرار دادن استخوان گرفته‌ شده در محل دریافت، سوراخ‌های کوچکی در استخوان موجود ایجاد می‌شود تا سبب خونریزی شوند. این کار به این خاطر است که خون سلول‌هایی را فراهم می‌کند که به تسکین و بازیابی استخوان کمک خواهد کرد. بلوک یا قالب استخوان برداشته‌ شده، با پیچ‌هایی تیتانیومی در آن محل وصل خواهند شد. ترکیبی از مغز استخوان بیمار و مواد دیگر پیوندی، در اطراف حاشیه‌ی قالب استخوان قرار می‌گیرد. در آخر، پوششی روی آن ناحیه پیوند زده قرار می‌گیرد و برش‌ها بسته می‌شوند.

پیوند استخوان چه قدر طول می‌کشد؟

دوران بهبودی و جوش خوردن بعد از جراحی پیوند استخوان، پس از کاشت ایمپلنت دندلن، حدودا 6 تا 12 ماه طول خواهد کشید. در این زمان، پیچ‌های تیتانیومی به کار رفته برای اتصال قالب استخوان در محل مورد نظر، قبل از کاشت ایمپلنت برداشته خواهند شد.

آیا کاشت دندان دردناک است؟


 

اکثر بیماران پس از کاشت دندان می‌گویند که درد و ناراحتی عمل ناچیز بوده است. در طول عمل از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و اکثر بیماران درد ناشی از کاشت دندان را کمتر از درد کشیدن دندان می‌دانند. درد ملایمی پس از ایمپلنت دندان بروز می‌یابد که به‌ خوبی با مسکن‌های غیر تجویزی مانند تایلنول و مورتین تسکین داده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت دندان


آیا دهانم خونریزی خواهد داشت؟

کمی خونریزی بعد از کاشت ایمپلنت دندان عادی است. متخصص دندانپزشک شما از شما می‌خواهد تا گاز قرار گرفته روی محل را برای یک ساعت با دندان‌هایتان فشار دهید. سپس این گاز یا پد را باید به‌ آرامی از آنجا بردارید. در صورت نیاز، این کار را نیم ساعت بعد با پد گاز دیگری تکرار کنید. در برخی موارد که خونریزی ادامه می‌یابد، یک کیسه چای خیس را به مدت نیم ساعت بین دندان‌هایتان و محل کاشت قرار و فشار دهید. اسید تونیک موجود در چای به انعقاد خون کمک می‌کند. بعد از کاشت ایمپلنت، ممکن است خونریزی کمتری از خونریزی بعد از کشیدن دندان داشته باشید، زیرا ایمپلنت در یک جای خالی قرار می‌گیرد. در این عمل، هیچ جای خالی از محل کشیدگی دندان باقی نخواهد ماند.

چگونه می‌توانم به فرآیند بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت کمک کنم؟

بعد از درمان ایمپلنت، از شستشوی دهان اجتناب کنید و در ادامه‌ی روز سعی نکنید که محل جراحی را با زبان یا انگشتتان لمس کنید. این کار ممکن است باعث بیرون زدن لخته خونی که تشکیل‌شده است و در نتیجه خونریزی شود. تف نکنید، با نی چیزی را نمکید یا سیگار نکشید. این کارها نیز می‌توانند باعث بیرون زدن لخته‌های خون و کاهش سرعت بهبودی شوند.

آیا باید بعد از این عمل استراحت کنم؟

در روز جراحی، فعالیت‌هایتان را کمتر کنید زیرا فشار فیزیکی می‌تواند موجب ضربان در محل جراحی و در نتیجه خونریزی شود. اگر خونریزی ادامه داشته باشد، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

آیا صورتم ورم خواهد کرد؟

ممکن است بعد از درمان دچار ورم و یا کبودی صورت شوید. این ورم تا روز بعد از جراحی مشهود نخواهد بود و در دو تا سه روز بعد، به بیشترین حد خود خواهد رسید. این امری عادی است و برای کاهش آن می‌توانید از یک کیسه‌ی یخ (یک کیسه نخود منجمد) پیچانده شده در یک حوله استفاده کنید و آن را روی آن سمت صورت که جراحی ایمپلنت انجام‌ شده است قرار دهید. دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند که در همان روز کاشت ایمپلنت از کیسه یخ استفاده کنید به‌ طوری‌ که 20 دقیقه آن را روی صورت قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آن را بردارید. بعد از 24 ساعت، یخ دیگر اثری نخواهد داشت. در این مرحله می‌توانید از حرارت مرطوب استفاده کنید که برای کاهش میزان ورم، فایده‌ی بیشتری خواهد داشت.

چه زمانی می‌توانم از داروی مسکن استفاده کنم؟

احتمال دارد که بعد از کاشت ایمپلنت دندان، ناراحتی بیشتر از یک درد خفیف نداشته باشید. دندانپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که قبل از برطرف شدن بی‌حسی، اولین دوز داروهای مسکن را استفاده نمایید و سپس در دو روز بعد، آن‌ها را به‌طور منظم در بالاترین دوز توصیه‌ شده مصرف کنید. برای اکثر بیماران، داروهای مسکن بدون نسخه‌ای که معمولاً برای سردرد استفاده می‌کنید، کافی خواهند بود. هرگونه درد و ناراحتی بعد از جراحی، باید به‌ تدریج به‌طور روزانه کاهش یابد. اگر بعد از چند روز، درد و ورمتان بیشتر شد، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا روش مراقبتی و داروی مسکن مناسبی را برای راحتی شما توصیه کند.

خوردن و نوشیدن

توصیه می‌شود که در روز جراحی، فقط نوشیدنی سرد بنوشید. تأمین آب کافی بدن بسیار مهم است. از نوشیدن مایعات داغ، الکل و غذاهای داغ و ادویه‌دار خودداری کنید. تا وقتی‌که اثر بی‌حسی برطرف نشده است، غذا نخورید. اگرچه غذا خوردن در چند روز اول ممکن است مشکل باشد ولی سعی کنید به مصرف غذاهای مغذی ادامه دهید تا سریع‌تر بهبود یابید و انرژی بیشتری داشته باشید. سعی کنید از غذاهای نرم استفاده کنید و غذا را دور از محل کاشت ایمپلنت بجوید. بهتر است از خوردن خوراکی‌هایی مانند پاپ کورن، تخمه‌ها یا میوه‌های دانه‌دار اجتناب کنید زیرا می‌توانند در آن محل گیر کنند و موجب بروز عفونت شوند. به‌طورکلی اکثر بیماران می‌توانند بعد از هفت تا ده روز، به تغذیه‌ی عادی و معمولی خود بازگردند.

بهداشت دهان و دندان

برای با موفقیت گذراندن دوران بهبودی، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت است. در صورت تجویز دندانپزشکتان، می‌توانید از دهان‌شویه‌ی کلروهگزیدین استفاده کنید. یک روز بعد از جراحی، توصیه می‌شود که از محلول آب گرم و نمک برای چهار تا پنج بور در روز، خصوصاً بعد از وعده‌های غذایی، استفاده کنید. هنگام به کار بردن دهان‌شویه، با ملایمت از آن استفاده کنید و با شدت آن را به داخل نکشید. دندانپزشک شما ممکن است شما را تشویق کند تا مسواک زدن دندان‌ها و اباتمنت‌ها را فوراً شروع کنید اما مراقب اطراف محل کاشت ایمپلنت باشید.

داروهای آنتی‌بیوتیک

دندانپزشک ممکن است مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک را قبل و بعد از جراحی توصیه کند. اگر برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز شده است، حتماً دوره و میزان مصرف تجویز شده را کامل کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

آیا ایمپلنت دندان برای مادران باردار بی‌خطر است؟


Beautiful pregnant woman posing while lying on a bed at home

زنان باردار در دوران بارداری، دچار تغییرات هورمونی فراوانی می‌شوند. وقتی سطح استروژن در بدن افزایش یابد، دهان نسبت به ایجاد عفونت آسیب‌پذیرتر خواهد شد. نه‌تنها خونریزی لثه به‌ مراتب بیشتر خواهد شد، بلکه همچنین دندان‌ها ممکن است پوسیده شوند و مادر دچار عفونت و تخریب لثه گردد که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان شود. برای این دسته از بیماران، اگر نتوان کاری برای حفظ دندان‌هایشان کرد، انجام ایمپلنت دندان گزینه‌ای عالی خواهد بود اگرچه این عمل نباید در مراحل بخصوصی در دوران بارداری انجام بگیرد. سه‌ماهه‌ی اول و سوم، مهم‌ترین و بحرانی‌ترین دوران رشد یک جنین می‌باشند. قرار گرفتن در معرض هرگونه خطرات محیطی می‌تواند اثرات بسیار هولناکی را روی کودک باقی بگذارد. از آنجایی‌که عمل ایمپلنت دندان به معایناتی نیاز دارد که با استفاده از عکس‌برداری‌های رادیولوژی قوی انجام می‌گیرند و نیز از مواد بی‌حسی در حین جراحی استفاده می‌شوند، اکثر دندانپزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که تا برای انجام هرگونه درمان دندانپزشکی تا سه‌ماهه‌ی دوم بارداری صبر کنند. در صورت امکان، حتی می‌توان تا بعد از به دنیا آمدن کودک صبر کرد تا مطمئن باشند که هیچ آسیبی به جنین وارد نمی‌شود.

آیا این درمان برای کودکان بی‌خطر است؟


empe8

اگرچه ایمپلنت‌های دندانی، روشی استاندارد برای جایگزینی دندان‌های دائمی ازدست‌رفته در افراد بزرگسال می‌باشند، اما گزینه‌ی مناسبی برای کودکان نخواهند بود. به این خاطر که ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تنها برای بیمارانی به کار روند که رشد فکشان کامل شده باشد. اگر یک ایمپلنت دندان برای یک بیمار کودک به کار برده شود، ممکن است مانع از رشد فک و توقف رویش طبیعی دندان‌های دیگر شود. ایمپلنت‌های دندانی، مستقیماً در استخوان کاشته می‌شوند، در حالی‌ که لیگامنت لثه‌ای مؤثر و فعالی وجود ندارد، بنابراین مانند دندان‌های طبیعی قادر به حرکت نخواهند بود. حداقل سن برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی عبارت‌اند از:

چرا در برخی موارد، ایمپلنت‌های دندانی با شکست مواجه می‌شوند؟


empe9

ایمپلنت‌های دندانی ممکن است بنابر دلایلی با شکست مواجه شوند، اما شایع‌ترین شکست در این درمان (و قابل‌پیشگیری‌ترین) عفونت و تحلیل لثه می‌باشند. پری ایمپلانیتیس یا عفونت ایمپلنت، نوعی عفونت است که در اطراف ایمپلنت و درون لثه‌ها ایجاد می‌شود. این عفونت معمولاً در نتیجه‌ی عدم رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از جراحی کاشت ایمپلنت می‌باشد که می‌تواند منجر به تحلیل بیشتر استخوان و شکست در درمان ایمپلنت گردد. همچنین شکست در درمان ایمپلنت ممکن است به خاطر عدم پیوند و اتصال مناسب آن با استخوان فک موجود باشد. این مشکل معمولاً در بیمارانی رخ می‌دهد که تراکم استخوانی پایینی دارند یا بیمارانی که بعد از جراحی ایمپلنت، دچار ضربه یا آسیبی شده‌اند.

مینی ایمپلنت دندان چیست؟


empe10

مینی ایمپلنت‌های دندانی، موارد جایگزینی برای ایمپلنت‌های معمول و سنتی دندان می‌باشند اما معمولاً در موقعیت‌هایی به کار برده می‌شوند که به یک ایمپلنت کوچک‌تری برای قرار گرفتن در فضایی کوچک نیاز باشد. دندان‌های کوچک‌تر و دندان‌های نیش، گزینه‌های خوبی برای استفاده از مینی ایمپلنت‌ها هستند زیرا به یک روش ثابت سازی مانند دندان‌های مصنوعی فک پایین نیاز دارند. مینی ایمپلنت‌های دندانی، مانند ایمپلنت‌های معمولی دندان نیز برای جایگزین کردن دندان‌های ازدست‌رفته، با هدف حفظ سلامت دهان و دندان، به کار برده می‌شوند.

کاربرد مینی ایمپلنت‌های دندانی چیست؟


مینی ایمپلنت‌های دندانی برای بازیابی دندان‌های ازدست‌رفته در نواحی زیر به‌ کار برده می‌شوند:

همچنین از آن‌ها برای محکم کردن و ثابت نگه‌داشتن دندان‌های مصنوعی در دهان استفاده می‌کنند و راهی مطمئن و مؤثر برای نگه‌داشتن آن‌ها بروی چسب‌هایی هستند که می‌توانند از جایشان جدا شوند. افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند، درمی‌یابند که غذا خوردن، صحبت کردن و با اطمینان لبخند زدن با دندان‌های مصنوعی که با مینی ایمپلنت دندانی نگه‌ داشته شده‌اند، آسان‌تر است.

هزینه ایمپلنت و پوشش بیمه


قیمت ایمپلنت دندانی در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار ندارد، اما ممکن است بیمه هزینه کاشت دندان را با توجه به خط‌مشی خود یا در صورت از دست دادن دندان پوشش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خاص خود با دندانپزشک و نماینده بیمه مشورت کنید.

سؤالات متداول


بعد از این درمان، چه زمانی می‌توانم به سرکارم برگردم؟

ممکن است روز بعد از جراحی بتوانید به سرکارتان برگردید مگر آنکه پزشکتان توصیه‌ی دیگری داشته باشد. ممکن است برای کاهش هرگونه درد خفیفی که ممکن است داشته باشید، داروهای مسکنی تجویز شود.

انجام درمان ایمپلنت دندانی چقدر طول می‌کشد؟

کار کاشت ایمپلنت‌های دندانی را می‌توان بین 30 تا 60 دقیقه، بسته به محل و تعداد ایمپلنت‌های کاشته شده، انجام داد.

آیا لازم است که همراه داشته باشم؟

به شما توصیه می‌شود که در روز جراحی کاشت ایمپلنت، از کسی بخواهید تا شما را به خانه ببرد. متخصصین ایمپلنت دندان کلاً از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند، اما می‌توانند طبق درخواست بیمار و یا در صورت لزوم، از سدیشن (خواب کردن) استفاده کنند. این روش آرام بخشی یا از راه دهانی و یا از طریق وریدی اعمال شود. اگر می‌خواهید از روش سدیشن استفاده کنید، یک فرد بزرگسال و مسئول باید شما را همراهی کنند، در طول عمل در مطب بماند و بعد از آن شما را به خانه ببرد. درصورتی‌که از این روش استفاده کرده‌اید، دندانپزشک شما دستورالعمل‌های مراقبتی بیشتری را به شما خواهد داد.

ایمپلنت‌های دندانی تا چه مدت دوام خواهند داشت؟

اگر مراقبت کافی و مناسبی به عمل آید، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند سال‌های بسیاری دوام داشته باشند. بسیاری از ایمپلنت‌های دندان برای بیش از 40 سال باقی خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *