تهران ،فرمانیه، جنب باشگاه فرمانیه، ساختمان پزشکان ۲۴۱،طبقه سوم واحد شماره ۱۱

اگر دندان‌های شما بدشکل، شکسته، پوسیده، نامرتب، بد رنگ یا لک شده است، روش‌های مدرن دندان‌پزشکی زیبایی برای لبخند زیبایی شما طراحی شده‌اند.

دندان‌پزشکی زیبایی یک اصطلاح است که به تمام تکنیک‌های مورد استفاده برای بهبود ظاهر لبخند شما اشاره دارد. شما می‌توانید یک یا چند روش دندانپزشکی ترمیمی بسته به وضعیت فعلی دندان‌ها و نتیجه دلخواه داشته باشید. بسیاری از دندان‌پزشکان لبخند را اصلاح می‌کنند .اصلاحات شامل ارزیابی دندان‌ها و لثه‌ها و سپس تهیه یک برنامه درمانی سفارشی متناسب با شما خواهد بود.

[sv slug=”alert”]

در تهران دنتال، ما دریافتیم که دهان تمیز و لبخند زیبا از ارزشمند‌ترین دارایی‌های شما هستند. به همین دلیل است که ما تلاش می‌کنیم پیشرفته‌ترین و موثرترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی را به بیماران خود ارائه دهیم. برای طیف وسیعی از نیازهای دندانپزشکی زیبایی، از روکش‌های پرسلین تا روکش دندان، متخصصین در تهران دنتال می‌توانند با تکیه بر تکنولوژی لیزر در دندانپزشکی، درمان‌های استثنایی و مراقبت‌های شخصی ارائه دهند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از روش‌های زیبایی دندانپزشکی هستید، لطفا با دفتر ما تماس بگیرید. متخصص دندانپزشک زیبایی و کارکنان ما همیشه از استقبال بیماران جدید خوشحال و سپاسگزار هستند.

[sv slug=”alert1″]

دنداپزشک زیبایی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟


دنداپزشک زیبایی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

هدف دندان‌پزشکی زیبایی کمک به شما در بهبود ظاهر دندان‌ها و لبخند زدن است، بنابراین می‌توانید احساس خوشحالی، سلامتی و اعتماد به نفس کنید. در حالی که اکثر درمان‌هایی که در گروه دندانپزشکی زیبایی قرار می‌گیرند، بنابراین بر زیبایی متمرکز هستند و هم‌چنین می‌توانند از سلامت و عملکرد دندان‌ها و کل دهان محافظت کنند. همان‌طور که تصور می‌کنید، حتی کوچک‌ترین تغییر در لبخند شما می‌تواند نتایج بزرگی همراه با اعتماد به نفس و عزت نفس به بار آورد. با کمک دندان‌پزشکی زیبایی، بیماران دیگر مجبور نیستند از لبخند خود خجالت بکشند یا سعی کنند دندان‌های معیوب خود را پنهان کنند. در این‌جا فقط چند روش معمول دندان‌پزشکی زیبایی آورده شده است که می‌توانند لبخند و سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشند و در عین حال دیدگاه شما از زندگی را نیز تغییر دهند.

روشهای دندانپزشک زیبایی برای بهبود لبخند شما 


انواع روش‌های زیبایی دندان شامل موارد زیر می‌شود:

سفید کردن دندان 

سفید کردن دندان

حدود 48٪ از افراد احساس می‌كنند كه ظاهر دندان‌هایشان می‌تواند بهبود یابد، كه بیش‌تر آن‌ها دندان‌های تغییر رنگ یافته را به عنوان اصلی‌ترین شكایت خود معرفی می‌كنند. محصولات سفید کننده دندان خانگی به راحتی در بازار موجود شده است. اما آیا می‌دانید سفید شدن دندان در مطب با محصولات خانگی متفاوت است؟ این بدان دلیل است که دندان‌پزشکان به مواد سفید کننده قوی‌تری دسترسی دارند و می‌توانند محصولات سفید کننده را با لیزر، چراغ‌های مخصوص یا حتی گرما ترکیب کنند تا اثربخشی آنها افزایش یابد. علاوه بر این، دندان‌پزشکان می‌توانند کیت‌های دهانی سفارشی تولید کنند که در مقایسه با کیت‌های ارائه شده بامحصولات خانگی، تماس بیشتری بین دندان‌ها و ماده سفید کننده ایجاد می‌کنند.

روکش دندان 

روکش‌های دندانی، دندان را می‌پوشانند تا استحکام و ظاهر دندان را بازیابی کنند. روکش‌های دندان معمولاً برای دندان‌هایی که ترک خورده یا پر کردنی عمیقی دارند و باعث ضعیف شدن دندان‌ها شده‌اند، استفاده می‌شوند. با این حال، از روکش دندان می‌توان به صورت زیبایی برای پوشاندن دندان تراش خورده، شکسته یا بد شکل نیز استفاده کرد. روند گذاشتن روکش دندان شامل فرم دهی دندان برای جفت شدن با روکش است. این ممکن است شامل پر کردن دندان یا ساختن دندان باشد، بسته به شکل دندانی که باید پوشانده شود. وقتی روکش دائمی کامل شد، روکش موقت برداشته می‌شود و روکش دائمی در جای خود نصب می‌شود.

مرتب کردن دندان 

زمانی دندان‌ها با استفاده از براکت و سیم مرتب می‌شدند تا دندان‌ها در موقعیت دل‌خواه قرار گیرند. گرچه این مورد هنوز هم برای موارد جدی ارتودنسی معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکنون گزینه‌های بیشتری برای مرتب کردن دندان‌ها از جمله ارتودنسی‌های نامرئی دندان در دسترس است. روند نصب بریس‌ها با ساخت قالب دندان آغاز می‌شود تا مشخص شود کدام دندان‌ها باید جابه‌جا شوند و کجا لازم است دندان‌ها قرار بگیرند.روش نامرئی با روش مشابه و با اسکن سه بعدی دندان آغاز می‌شود. با استفاده از این اسکن، ردیف کننده‌های شفاف برای مطابقت با دندان‌ها ساخته می‌شوند در حالی که دندان‌ها را به آرامی به موقعیت دل‌خواه منتقل می‌کند. ازمزایای روش نامرئی نسبت به بریس‌های سنتی این است که ارتودونسی نامرئی شفاف هستند، ارتودنسی نامرئی راحت‌تر از بریس‌ها برای لب و لثه هستند و برای مسواک زدن دندان‌ها می‌توان ان را برداشت.

ایمپلنت‌های دندانی 

ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های جای‌گزین دندان هستند که برای مراقبت از روکش در استخوان فک کاشته می‌شوند. از ایمپلنت‌های دندانی برای جای‌گزینی دندان از دست رفته یا کشیده شده استفاده می‌شود. روند کاشت ایمپلنت دندان با کاشت یک پایه تیتانیوم در سوکت دندان آغاز می‌شود. فک در اطراف  تیتانیوم بهبود می‌یابد تا در جای خود محکم شود. سپس، یک پایه به تیتانیوم متصل می‌شود، که به نوبه خود، با روکش دندان پوشانده شده است. از آن‌جا که روکش دندان به ایمپلنت دندان متصل است، در جای خود ثابت نگه داشته می‌شود. این باعث می‌شود ایمپلنت‌های دندانی و تاج‌های دندانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند راحت‌تر از دندان‌های مصنوعی باشند.

روکش‌های پرسلین

روکش‌های پرسلین دندان

روکش‌های پرسلین یکی دیگر از درمان‌های زیبایی دندان‌پزشکی است که روشی ساده و بدون درد را برای بهبود چشم‌گیر لبخند شما ارائه می‌دهد. ونیرها از یک قطعه پرسلین تشکیل شده‌اند که مستقیماً به سطح دندان متصل می‌شوند. اگر دندان‌های تراش خورده، ناهموار، فرسوده یا تغییر رنگ داده دارید، می‌توان از روکش برای ایجاد یک درمان سفارشی استفاده کرد. این روش نه تنها می‌تواند جای خالی دندان را پر کند بلکه باعث ایجاد لبخندی زیباترمی‌شود. این یکی از چشم‌گیرترین روش‌ها برای تغییر لبخند است.

برای استفاده از روکش معمولاً دو بار به دندانپزشک مراجعه می‌شود. اولین ویزیت شامل ارزیابی دندان‌های شما، بحث در مورد انتخاب‌های شما، تصمیم‌گیری در مورد یک روش عملی و برداشتن برخی قدم‌ها برای آماده‌سازی دندان‌های شما خواهد بود. بعضی از روکش‌ها نیاز دارند که مقدار کمی از سطح دندان شما تراشیده شود. پس از اتمام این روند، دندانپزشک از دندان‌های شما قالب می‌گیرد. در طی دو هفته، شما باید برای ویزیت دوم خود آماده باشید، در طی آن روکش‌های سفارشی خود را با استفاده ازچسب مخصوصی که با استفاده از نور ماورای بنفش ساخته می‌شود، متصل می‌کند.

روکش‌های پرسلین روشی نسبتاً سریع برای بهبود چشم‌گیر لبخند شما است. علاوه بر این، پرسلین ماده‌ای بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه است، بنابراین لبخند شما تا سال‌های آینده نیز به نظر عالی می‌رسد. شما می‌توانید دندان‌های خود را به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، و دیگر نگران پیگیری مداوم  درمان نخواهید بود.

باندینگ دندان (کامپوزیت) 

برای کسانی که دندان تراش خورده، شکاف مشخص یا تغییر رنگ محدودی دارند، باندینگ دندان یک روش ساده و بدون درد برای بهبود ظاهر لبخند است. در حالی که روکش‌ها برای ترمیم‌های گسترده‌تر ایده‌آل هستند، باندینگ دندان برای ترمیم‌های ساده بهتر است. در برخی موارد، دندانپزشک مجبور است مقداری مینای دندان را برداشته تا دندان را تغییر شکل دهد یا سطح صافی را برای دریافت بهتر ماده پیوند دهنده فراهم کند. ازامپول بی حسی می‌توان برای از بین بردن هرگونه ناراحتی استفاده کرد، و این یک روش اساساً بدون درد است که فقط در یک بارویزیت انجام می‌شود.

برای باندینگ دندان از ماده‌ای رزینی استفاده می‌شود که با رنگ طبیعی دندان‌های شما مطابقت دارد و در مناطق مشکل دار قرار می‌گیرد تا لکه‌ها را بپوشاند یا شکاف‌ها را پر کند. دندانپزشک قادر خواهد بود یک روکش طبیعی برای ظاهری اراسته که بلافاصله لبخند شما را زیباترکند بسازد. به عنوان آخرین مرحله، رزین با استفاده از نور ماورای بنفش برای پیوند محکم خشک و سفت می‌شود. اگرچه ممکن است بخواهید کامپوزیت خود را به طور دوره‌ای در طول زندگی ترمیم کنید، این راه حل نسبتاً قابل اجرا است.

دندان‌پزشکی زیبایی با رفع برخی از مشهودترین نقص‌های دندانی می‌تواند اعتماد به نفس را بهبود بخشد. گزینه‌هایی برای بهبود این نقص‌ها وجود دارد خواه این نقص ها به شکل تغییر رنگ دندان‌ها، نامناسب بودن دندان‌ها، از دست دادن دندان‌ها، بدشکلی دندان‌ها یا شکاف در دندان‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *